Добірка матеріалів для вчителів англійської мови, яка підготовлена за матеріалами Британської Ради, містить три навчальні посібники: “Word on the Street”, “Teaching English Radio”, “Learn English Kids”.
Навчальний посібник “Word on the Street” пропонує вивчення англійської мови та культури на основі телепрограми “Word on the Street. Посібник забезпечує соціокультурний компонент мовної освіти та створює контекст для ефективного формування комутативної компетенції учнів. “Word on the Street” – це десять епізодів, знятих у Британії на теми, які є цікавими для молоді. Посібник містить різнотипові завдання до кожного з епізодів. Він має завдання, які слід виконувати перед, під час і після перегляду (чи прослуховування) розділу. Пропоновані завдання спрямовані на пізнавальну діяльність учнів, на розв’язання певних проблемних ситуацій, на вдосконалення фонологічного, лексичного та граматичного компонентів мовної компетенції. Вони є доступними і цікавими.
Навчальний посібник “Teaching English Radio” містить серію радіопрограм для вчителів англійської мови. Посібник надає рекомендації щодо використання інтерв'ю, які записані в декількох країнах. У ньому детально описані сцени, що у кожній програмі, та пропонуються завдання для усного та писемного мовлення. Посібник містить рекомендації для групової, парної та індивідуальної роботи на уроці. Завдяки аудіо матеріалу учні матимуть можливість розвивати уміння сприймати на слух англійську мову та удосконалювати власні мовленнєві вміння. Усі завдання допомагають вдосконалити навики спілкування іноземною мовою.
До посібників “Word on the Street”, “Teaching English Radio” додано аудіо диски. Якщо на уроці немає можливості скористатися відео ресурсами Британської Ради он-лайн, то вони досить важливим компонентом навчальної діяльності. Негативним моментом є те, що це саме аудіо, а не відео диски, тобто учні тільки чують поданий матеріал, не маючи змоги поринути у реальний світ пропонованої подорожі.
“Learn English Kids” – це сайт для найменших дітей, які вивчають англійську як іноземну мову. Він насичений різноманітними іграми, захоплюючими завданнями та історіями. Дітям пропонуються вірші, пісні, загадки, кросворди. Це чудовий засіб для опанування мовними навиками, як лексичними, так і граматичними та фонетичними. Щоб не загубитись у розмаїтті матеріалу, вчителям пропонується посібник-путівник сайтом, у якому розповідається про те, де можна знайти потрібний матеріал, з посиланнями на відповідну сторінку сайту. Додатком також є тематика спілкування з врахуванням мовленнєвих функцій т лексичної компетенції.
Пропоновані навчальні засоби можна використовувати як безпосередньо на уроках, так і на факультативних заняттях. Вони містять різноманітні та оригінальні завдання різного ступеня складності, які логічно поєднані одне з одним; проілюстровані схемами і таблицями. Учитель має можливість використовувати зразки уроків або складати власні на основі запропонованих, обираючи рівень складності та об’єм вправ.
Рекомендації щодо вивчення іноземної мови школярів на основі матеріалів Британської Ради дають можливість оволодівати новими знаннями, розвивати інтелектуальні здібності та творчий потенціал учнів. Вони є вагомим помічником для вчителів, які хочуть урізноманітнити свою роботу, прагнуть вдосконалити форми і методи підготовки до уроків та отримати цінні поради носіїв мови.
Мазур Ірина Миронівна, учитель англійської мови Богородчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист