Завдання учителя на уроці – формування успішної особистості. Підґрунтям роботи є переконання: успішною може стати будь-яка людина, якщо вірить у себе та працює задля цього. Роль педагога – керувати процесом усвідомленого прагнення до успіху. Саме тому він повинен показати своїм вихованцям, що є дуже багато людей, які стали відомими, і у свій час навчалися і пізнавали світ задля досягнення своєї мати.
На уроках, які проходили під час методичної декади з 16 по 27.11.2015 року, вчителі школи показали своє розуміння саме переконання у темі «Використання наротології у навчально-виховному процесі як шлях формування успішної особистості».
Одним з основних засобів педагогічного впливу К. Д. Ушинський вважав переконання. Переконує не тільки слово, переконує особистий приклад. У засвоєнні знань велике значення має наочність. Діти мислять формами, фарбами, звуками, відчуттями, тому в процесі навчання корисно використовувати всі наочні засоби з тим, щоб органи чуттів брали безпосередню участь у сприйманні навчального матеріалу. Прикладом умілого використання наочності в навчанні можуть бути і приклади з життя відомих людей. Діти проживають сторінки життя разом з цією особистістю, бачать і розуміють міркування цієї людини, її переконання і шляхи їх реалізації.
Принцип наочності навчання спирається на теорії пізнання, суть якої полягає у сходженні від споглядання до абстрактного мислення, а від нього до практики, зв'язку теорії із практикою, навчання з життям. Тобто на прикладі даної особистості діти розуміють суть теми уроку, думки та ідеї до розв’язання завдань.
Однією з характеристик наротологічного підходу є аналіз минулого крізь проекцію на сучасність і на майбутнє, вплив ролі особистості на формування світогляду наступних поколінь.
Бугера Надія Олександрівна на уроці історії, аналізуючи досягнення видатних учених, разом з учнями дійшла висновку, що навчання і пізнання стали для них головним у подальшому житті і дослідженнях.
Учні Стоцької Людмили Антонівни на уроці зарубіжної літератури показали позитивні і негативні риси характеру відомих піратів, обговорюючи їх вплив на життя людей і формування світогляду учнів паралельно до видуманих персонажів твору.
Разом з Тимів Іриною Богданівною на уроці української літератури школярі пройшли стежками життя поета, проаналізувавши думки, сподівання і бачення світу через призму поетових переживань.
Відомі письменники передбачили майбутні події так само, як це спробували зробити й учні разом з Мазур Іриною Миронівною на уроці англійської мови.
Учитель математики Сімакова Марія Олександрівна разом з учнями розв’язувала завдання, обґрунтовуючи роботу досягнення відомих математиків.
На уроці читання Винник Мирослава Василівна порівняла відомих співаків з героями казки, довівши, що кожна дитина має можливість отримати найкраще і стати найкращою.
Отже, знаючи, що учневі потрібно розвиватися, дізнаючись про успіхи інших людей і проживаючи разом з ними їхнє і наше життя, ми пересвідчуємося, що усе є у наших руках. Наочно переконавшись у можливості отримання знань, опрацюванні інформації, кожен здатен реалізувати свої плани на найближче і далеке майбутнє.
А перед нами, учителями, стоїть завдання знайти перехід від інноваційного змісту й технологій освіти через педагогічну майстерність вчителя до формування успішної особистості учня та підготовки його до життя.
Аналіз провела Мазур І.М., учитель англійської мови