Live and learn П`ятниця, 01.11.2024, 09:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0

Відвідувачі
счетчик посещений

Flags
Flag Counter

Feedjit
undefined


15:40
Методичні рекомендації 10
Методичні рекомендації

Тема методичної декади, яка проходила з 20.11 по 01.12.2017 року - «Використання ІКТ на уроках як один із засобів підвищення якості навчальних досягнень учнів»

Система освіти, відповідно до вимог сучасності, потребує докорінного переосмислення, практичної реалізації - навчитися пізнавати, навчитися працювати, навчитися жити разом, навчитися жити. Комп'ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому важливим завданням є широке запровадження комп'ютерної техніки в процесі навчання.

Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання. Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації.

Відвідавши уроки Гуменяк Оксани Миронівни (урок інформатики), Галабури Оксани Василівни (урок англійської мови), Загірняк Лілії Богданівни (урок української мови), можна зробити наступні висновки.
Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Це потрібно для того щоб з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.

Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації, організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.

Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.
Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним. Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер, разом з тим, є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, Такого партнера їй часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.

Мета і завдання ІКТ :
1.Формувати навички роботи з комп’ютером.
2.Розширяти кругозору, усунення психологічного бар’єру “Дитина та комп’ютер
3. Розвиток пам'яті уваги, творчих здібностей
4. Розвиток інтелектуальної активності дитини,пошук рішень проблемних ситуацій
5. Розвиток особистості,адаптованість до комп'ютерної діяльності

ІКТ слід використовувати для того щоб:
- забезпечити легкість сприймання інформації;
- знайти індивідуальний підхід;
- навчити освоювати, перетворювати і використовувати великі масиви інформації;
- зробити навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним;
-сприяє кращому оцінюванню знань.

Таким чином, ІКТ:
- сприяє розвитку самостійності і творчих здібностей учнів.
- забезпечує зворотній зв’язок в процесі навчання.
- робить навчання більш інтенсивним, головне, ефективним.
- забезпечує пошук інформації із різноманітних джерел.
- індивідуалізує навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття.
- моделює досліджувані процеси або явища.
- організовує колективну й групову роботи.
- здійснює контроль навчальних досягнень.
- створює сприятливу атмосферу для спілкування.
- посилює міжпредметні зв'язки.
- робить урок більш наочним і цікавим.

При використанні комп’ютерної техніки на відвіданих уроках враховувалась якість навчального матеріалу. Він відповідав таким вимогам:
• був цікавими і доступними для дітей, викликав у них позитивні емоції;
• будив їх уяву та фантазію;
• формував алгоритмічне, логічне мислення;
• розвивав творчі здібності;
• вчив працювати з комп’ютером;
• відповідав віковим особливостям дітей.

Є підстави вважати, що комп’ютер дозволяє більш глибоко розвити резерви дитини, дає змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з більшою професійною майстерністю.

Але поряд з перевагами використання ІКТ виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення.

Під час використання ІКТ не слід допускатись помилок, адже існують недоліки та проблеми застосування ІКТ.
1. Немає комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів.
2. У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовується комп'ютер.
3. Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя.
4. Відсутність контакту з учителем інформатики.
5. У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернету.
6. Складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять.
7. При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються.
8. Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до навчання наочно-ілюстративним методом.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання. Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому комп’ютер має великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу.

Аналіз провела
Мазур І.М., учитель англійської мови
Категорія: Методичні рекомендації | Переглядів: 483 | Додав: Iryna | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Copyright Iryna © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz