Live and learn П`ятниця, 01.11.2024, 09:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Відвідувачі
счетчик посещений

Flags
Flag Counter

Feedjit
undefined


15:38
Методичні рекомендації
Методичні рекомендації


Під час методичної декади, яка проходила з 19 по 30 листопада 2018 року, вчителі школи продемонстрували своє бачення теми «Використання технології продуктивного навчання для побудови життєвої моделі успішної особистості в умовах реалізації Концепції Нової української школи та Держстандарту освіти».

Продуктивне навчання – це процес створення учнем і вчителем певного продукту, процес набуття життєвих компетентностей, які забезпечують самовизначення та особистий розвиток.

Продуктивне навчання, на відміну від шкільного вивчення предметів, розуміється як таке, що забезпечує реальний зв'язок освіти з життям, відкриває перспективу учням за допомогою своїх знань і умінь знайти роботу, домогтися успіху в житті. Це затребувані людиною знання, уміння, її кваліфікація і професіоналізм як основні передумови забезпеченого життя.

Як освітній процес продуктивне навчання реалізується в рамках індивідуального шляху, що являє собою послідовність кроків, де кожен крок має певний результат, оскільки є продуктивно орієнтованою діяльністю в реальних життєвих ситуаціях. Принцип продуктивності дає освіті можливість бути не просто особистісно орієнтованою, а стати повною мірою індивідуальною. Продуктивною в сучасній педагогіці є концепція формування життєвої компетенції в умовах реалізації Концепції Нової української школи та Держстандарту освіти.

В основі продуктивного навчання лежать інтерактивні технології. Саме вони допомагають дитині реалізувати свій потенціал, дають можливість працювати відповідно до своїх здібностей, в оптимальному темпі, сприяють виявленню індивідуальності, розвитку самосвідомості, підвищенню самооцінки та самоствердженню, що є важливим як для талановитого, та і для слабкого учня.

У процесі групової та парної роботи в учнів розвивається бажання до творчої продуктивної праці, учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів та мотивують поведінку, відпрацьовують найбільш наближені до життєвих ситуацій моделі поведінки, необхідні для використання у майбутньому.

На уроках протягом декади вчителі використовували різні методи впровадження продуктивного навчання:
 змістовного (смислового) бачення, фактів, «мозкового штурму», «Якби…», планування, взаємонавчання, контролю, рефлексії (Мазур Ірина Миронівна (урок англійської мови));
 досліджень, конструювання понять та правил, прогнозування, помилок, взаємонавчання, контролю, рефлексії (Костишин Богдана Володимирівна(урок англійської мови));
 гіпотез, помилок, придумування, взаємонавчання, контролю, рефлексії (Гарбуз Надія Вікторівна (урок інформатики)).

Аналізуючи структуру відвіданих уроків, можна сказати, що вона була чіткою та послідовною.
1.Пропедевтична практика: перевірка вивченого матеріалу. Уже на першій хвилині уроку педагоги пропонували короткострокове завдання, завдяки якому можна було дуже швидко перевірити готовність учнів до засвоєння нового матеріалу, і яке, водночас, націлювало на позитивну роботу. Як і належало, індивідуальне опитування не проводилося.
2.Мотивація: задано межі, умови, характеристики матеріалу, що буде вивчатися; роз'яснено сподівання, мета, визначено обсяг і структура майбутньої роботи.
3. Презентація нових знань та умінь. Учитель пояснює, показує, демонструє, ілюструє, наводить приклади. Єдиний недолік цього методу може бути пасивність учнів. (На уроці англійської мови (Мазур І.М.) 8-класники самі читали інформацію з презентації, тому пасивності не було).
4. Практика на прикладах. При поясненні матеріал розбито на малі частини і вивчався поступово, кожен з яких супроводжувався виконанням практичних завдань фронтально всім класом, у підгрупах і парах.
5. Керована практика – проводилася під керівництвом учителя, як індивідуального помічника, надаючи допомогу тим, хто її потребує.
6. Незалежна практика. Мета незалежної практики полягає в тому, щоб закріпити нове знання. Учні виконують практичні вправи без допомоги вчителя. Роль педагога – своєчасна перевірка та коригування робіт учнів та інтенсивне спостереження за роботою кожного учня.
7. Домашня практика. Особливістю цього етапу продуктивного уроку є те, що виконання домашнього завдання розпочинається в класі, тобто відноситься до незавершеної дії, яка чекає свого продовження. Тому продуктивний урок завершується не за дзвоником, а тоді, коли учень сам згортає роботу над виконанням свого завдання.

Переваги технології продуктивного навчання:
Вона керована: вона виключає запитання — який буде результат адже він є запланованим.

Вона універсальна: вона однаково придатна для формування як загального продукту, так і для досягнення запланованого ефекту в кожній його частині.

Вона посильна для будь-якого педагога. Від нього вимагається лише добросовісне виконання свого професійного обов'язку з елементами творчості.

Вона ощадлива. На відміну від схем, що вимагають спеціального і нерідко дорогого устаткування, технологія проектується на ґрунт українських освітніх реалій. Нові засоби, коли вони з'являються і застосовуються, лише прискорюють і полегшують шлях досягнення запроектованої ефективності.

Вона сумісна з новими ідеями та реаліями. Кожній людині — максимум корисних знань у якомога коротші строки.

Вона звична: не змінює способів вирішення шкільних завдань. Головна відмінність її в тому, що вона «витягує» вчителя на більш високий рівень праці «за наукою», не дозволяє йому ігнорувати знання і досвід. Нічого надскладного немає: вивчи, розберися, від чого залежить продуктивність, постійно контролюй ці фактори, доведи до автоматизму.

Вона вітчизняна!

Вона реальна: не швидкоплинна, не розрахована на те, щоб подивувати, для нормальної праці в нормальній школі з нормальними дітьми.

Вона допускає поєднання з іншими технологіями або їх елементами. На її основі здійснюється всебічний і гармонійний розвиток особистості, а за допомогою інших технологій розвиваються потрібні якості відповідно до цілей.

Продуктивний урок відрізняється
 скерованістю на всебічний гармонійний розвиток у поєднанні з наданням можливостей самореалізації кожному учневі з урахуванням його можливостей;
 напруженою, посильною, добре організованою і результативною пізнавальною роботою всіх учнів;
 помірковано творчим підходом до вирішення конкретних завдань відповідно до наявних умов і можливостей;
 співробітництвом вчителів з учнями, індивідуальним і диференційованим підходами з урахуванням реальних можливостей кожного учня, проектуванням на кожен урок конкретних зрушень для кожного учня, ретельною діагностикою, контролюванням і коригуванням досягнень;
 ефективним використанням кожної робочої хвилини навчального заняття;
 атмосферою змагання, стимулювання, відповідальності всіх учасників процесу за результати загальної роботи.

Щоб дійсно був результат і був він ефективним, необхідна більша інтеграція теоретичного навчання в практичний досвід.

Для продуктивного уроку обов'язковими є елементи:
 Високий ступінь контролювання досягнень усіх учнів і кожного з них зокрема;
 Підвищення мотивації учіння;
 Гарантування швидкого й значного прогресу учнів;
 Чіткий розподіл та економія часу;
 Економія зусиль; неприпустимість відволікань на все, що не відноситься до завдання;
 Створення спокійного емоційного середовища;
 Уміле керівництво працею і відпочинком учнів;
 Захист учнів, уселення впевненості, підтримка;

Аналіз провела
Мазур І.М., учитель англійської мови
Категорія: Методичні рекомендації | Переглядів: 313 | Додав: Iryna | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Copyright Iryna © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz