Меню сайту |
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 6 Гостей: 6 Користувачів: 0 |
|
Відвідувачі |
|
|
Flags |
|
|
|
15:38 Методичні рекомендації |
Методичні рекомендації
Під час методичної декади, яка проходила з 19 по 30 листопада 2018 року, вчителі школи продемонстрували своє бачення теми «Використання технології продуктивного навчання для побудови життєвої моделі успішної особистості в умовах реалізації Концепції Нової української школи та Держстандарту освіти».
Продуктивне навчання – це процес створення учнем і вчителем певного продукту, процес набуття життєвих компетентностей, які забезпечують самовизначення та особистий розвиток.
Продуктивне навчання, на відміну від шкільного вивчення предметів, розуміється як таке, що забезпечує реальний зв'язок освіти з життям, відкриває перспективу учням за допомогою своїх знань і умінь знайти роботу, домогтися успіху в житті. Це затребувані людиною знання, уміння, її кваліфікація і професіоналізм як основні передумови забезпеченого життя.
Як освітній процес продуктивне навчання реалізується в рамках індивідуального шляху, що являє собою послідовність кроків, де кожен крок має певний результат, оскільки є продуктивно орієнтованою діяльністю в реальних життєвих ситуаціях. Принцип продуктивності дає освіті можливість бути не просто особистісно орієнтованою, а стати повною мірою індивідуальною. Продуктивною в сучасній педагогіці є концепція формування життєвої компетенції в умовах реалізації Концепції Нової української школи та Держстандарту освіти.
В основі продуктивного навчання лежать інтерактивні технології. Саме вони допомагають дитині реалізувати свій потенціал, дають можливість працювати відповідно до своїх здібностей, в оптимальному темпі, сприяють виявленню індивідуальності, розвитку самосвідомості, підвищенню самооцінки та самоствердженню, що є важливим як для талановитого, та і для слабкого учня.
У процесі групової та парної роботи в учнів розвивається бажання до творчої продуктивної праці, учні прагнуть до активних дій, досягають успіхів та мотивують поведінку, відпрацьовують найбільш наближені до життєвих ситуацій моделі поведінки, необхідні для використання у майбутньому.
На уроках протягом декади вчителі використовували різні методи впровадження продуктивного навчання: змістовного (смислового) бачення, фактів, «мозкового штурму», «Якби…», планування, взаємонавчання, контролю, рефлексії (Мазур Ірина Миронівна (урок англійської мови)); досліджень, конструювання понять та правил, прогнозування, помилок, взаємонавчання, контролю, рефлексії (Костишин Богдана Володимирівна(урок англійської мови)); гіпотез, помилок, придумування, взаємонавчання, контролю, рефлексії (Гарбуз Надія Вікторівна (урок інформатики)).
Аналізуючи структуру відвіданих уроків, можна сказати, що вона була чіткою та послідовною. 1.Пропедевтична практика: перевірка вивченого матеріалу. Уже на першій хвилині уроку педагоги пропонували короткострокове завдання, завдяки якому можна було дуже швидко перевірити готовність учнів до засвоєння нового матеріалу, і яке, водночас, націлювало на позитивну роботу. Як і належало, індивідуальне опитування не проводилося. 2.Мотивація: задано межі, умови, характеристики матеріалу, що буде вивчатися; роз'яснено сподівання, мета, визначено обсяг і структура майбутньої роботи. 3. Презентація нових знань та умінь. Учитель пояснює, показує, демонструє, ілюструє, наводить приклади. Єдиний недолік цього методу може бути пасивність учнів. (На уроці англійської мови (Мазур І.М.) 8-класники самі читали інформацію з презентації, тому пасивності не було). 4. Практика на прикладах. При поясненні матеріал розбито на малі частини і вивчався поступово, кожен з яких супроводжувався виконанням практичних завдань фронтально всім класом, у підгрупах і парах. 5. Керована практика – проводилася під керівництвом учителя, як індивідуального помічника, надаючи допомогу тим, хто її потребує. 6. Незалежна практика. Мета незалежної практики полягає в тому, щоб закріпити нове знання. Учні виконують практичні вправи без допомоги вчителя. Роль педагога – своєчасна перевірка та коригування робіт учнів та інтенсивне спостереження за роботою кожного учня. 7. Домашня практика. Особливістю цього етапу продуктивного уроку є те, що виконання домашнього завдання розпочинається в класі, тобто відноситься до незавершеної дії, яка чекає свого продовження. Тому продуктивний урок завершується не за дзвоником, а тоді, коли учень сам згортає роботу над виконанням свого завдання.
Переваги технології продуктивного навчання: Вона керована: вона виключає запитання — який буде результат адже він є запланованим.
Вона універсальна: вона однаково придатна для формування як загального продукту, так і для досягнення запланованого ефекту в кожній його частині.
Вона посильна для будь-якого педагога. Від нього вимагається лише добросовісне виконання свого професійного обов'язку з елементами творчості.
Вона ощадлива. На відміну від схем, що вимагають спеціального і нерідко дорогого устаткування, технологія проектується на ґрунт українських освітніх реалій. Нові засоби, коли вони з'являються і застосовуються, лише прискорюють і полегшують шлях досягнення запроектованої ефективності.
Вона сумісна з новими ідеями та реаліями. Кожній людині — максимум корисних знань у якомога коротші строки.
Вона звична: не змінює способів вирішення шкільних завдань. Головна відмінність її в тому, що вона «витягує» вчителя на більш високий рівень праці «за наукою», не дозволяє йому ігнорувати знання і досвід. Нічого надскладного немає: вивчи, розберися, від чого залежить продуктивність, постійно контролюй ці фактори, доведи до автоматизму.
Вона вітчизняна!
Вона реальна: не швидкоплинна, не розрахована на те, щоб подивувати, для нормальної праці в нормальній школі з нормальними дітьми.
Вона допускає поєднання з іншими технологіями або їх елементами. На її основі здійснюється всебічний і гармонійний розвиток особистості, а за допомогою інших технологій розвиваються потрібні якості відповідно до цілей. Продуктивний урок відрізняється скерованістю на всебічний гармонійний розвиток у поєднанні з наданням можливостей самореалізації кожному учневі з урахуванням його можливостей; напруженою, посильною, добре організованою і результативною пізнавальною роботою всіх учнів; помірковано творчим підходом до вирішення конкретних завдань відповідно до наявних умов і можливостей; співробітництвом вчителів з учнями, індивідуальним і диференційованим підходами з урахуванням реальних можливостей кожного учня, проектуванням на кожен урок конкретних зрушень для кожного учня, ретельною діагностикою, контролюванням і коригуванням досягнень; ефективним використанням кожної робочої хвилини навчального заняття; атмосферою змагання, стимулювання, відповідальності всіх учасників процесу за результати загальної роботи.
Щоб дійсно був результат і був він ефективним, необхідна більша інтеграція теоретичного навчання в практичний досвід.
Для продуктивного уроку обов'язковими є елементи: Високий ступінь контролювання досягнень усіх учнів і кожного з них зокрема; Підвищення мотивації учіння; Гарантування швидкого й значного прогресу учнів; Чіткий розподіл та економія часу; Економія зусиль; неприпустимість відволікань на все, що не відноситься до завдання; Створення спокійного емоційного середовища; Уміле керівництво працею і відпочинком учнів; Захист учнів, уселення впевненості, підтримка;
Аналіз провела Мазур І.М., учитель англійської мови
|
Категорія: Методичні рекомендації |
Переглядів: 313 |
Додав: Iryna
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Вхід на сайт |
|
|
Пошук |
|
|
Календар |
« Грудень 2018 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
Архів записів |
|
|
|